Wist je dat... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hetty - WaarBenJij.nu Wist je dat... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hetty - WaarBenJij.nu

Wist je dat...

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

22 September 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

- ik al bijna 3 weken in Maleisië ben
- en ik over 3 maanden al weer op m'n bank aan het Jan Blankenpad zit
- ik daar nu nog niet aan moet denken
- ik vandaag de logeerkamer heb schoongemaakt en ingericht voor de komst van Thao
- zij vroeg of ik haar dinsdag van het vliegveld kom halen
- ik dit een overbodige vraag vond ;-)
- ik wel blij ben dat ze met KLM vliegt ipv Malaysia Airlines en ze dus in de middag aankomt ipv half 7 in de ochtend!
- het dit weekend Bathmense kermis is
- en ik dat al weer mis; veel plezier allemaal en dinsdag gewoon ff doorbijten (beter slecht in de baas z'n tijd dan in je eigen tijd toch?). Drink er maar een paar op ons... Hier nog geen amaretto gevonden, en als ik het vind is het vast niet te betalen!
- je op zaterdag hier geen plastic tasjes bij je aankopen krijgt
- dit is om het milieu te sparen
- je wel een plastic tasje voor RM 0,20 (=EUR 0,05) kunt kopen
- ik daar vandaag te zuinig voor was en ik m'n aankopen gewoon in een papieren zak heb meegezeuld door de stad
- er tussen 6 uur 's morgens en 11 uur 's avonds een gratis bus door het centrum rijdt, de GO KL (en Izani hiervan nog niet op de hoogte was!)
- dit is om het aantal auto's in de stad terug te dringen
- dit volgens mij weinig effect heeft, want er is hier enorm veel verkeer (incl. uitlaatgassen) en het staat geregeld vast, ook de GO KL-bus dus...
- dit voor toeristen wel een leuk middel is om het centrum te verkennen
- ik dus gratis van Bukit Bintang (de wijk waar ik woon) naar KLCC (winkelcentrum en park bij Petronas Twin Towers) kan
- er eergisteren in LOT10 een spectaculaire opening van een grote H&M was
- de rode loper vandaag nog voor de deur ligt en er nog rijen dik mensen staan te wachten om naar binnen te mogen
- wanneer het hier regent, de hemel echt volledig open gaat en het met bakken naar beneden komt
- dit meestal gepaard gaat met veel bliksem en enorme donderslagen
- dit de afgelopen week bijna elke dag een feit was
- het daarna wel iets 'frisser' is buiten, maar nog tegen de 30 graden
- je hele vieze voetzolen krijgt als je de hele dag op slippers loopt
- ik een grote harde borstel heb gekocht om m'n voeten mee schoon te maken
- dit in combinatie met het pisstraaltje uit m'n lauwe douche best een gedoe is elke avond
- ik hier verder niet over klaag
- het lopen op slippers me nl prima bevalt
- ik dit nog t/m 20 december elke dag ga doen
- ik nu begrijp waarom Izani zo'n hekel heeft aan de winter
- ik het wel jammer vind dat het hier elke dag om half 8 's avonds donker is
- je bij buitenlandse ketens als Starbucks, The Coffee Bean en Subway extra belasting moet betalen over de prijs die op de menukaart staat
- zij westerse prijzen hanteren
- een cappuccino bij The Coffee Bean dus net zo duur is als een heerlijk lokale warme maaltijd inclusief vruchtensap
- ik dit eigenlijk belachelijk vind
- ik toch regelmatig zo'n heerlijke cappuccino neem
- ik afgelopen dinsdag de schriftelijke test en het intakegesprek bij het Britse Consulaat heb gehad
- mij dit erg meeviel
- ik volgende week zaterdagmiddag mag beginnen met de 10-weekse cursus Professional English Upper-Intermediate
- ik hier wel zin in heb
- ik nog geen slachtoffer gevonden heb die met mij de wandeling naar de top van de Mount Kinabalu op Borneo wil ondernemen
- ik op mijn vorige verslag tot nu toe maar 1 reactie (bedankt Willeke en Henrie, x) heb ontvangen
- dit wel een kleine teleurstelling is...
- ik hoop dat er nog meer tekens van leven uit het koude kikkerland komen, omdat ik benieuwd ben hoe het daar gaat
- ik ook genoeg tijd heb voor wordfeud
- en ik niet zo goed ben als m'n zus, maar ik het volgende potje met haar in het engels ga doen
- ik hoop dat dat beter gaat ;-p
- ik benieuwd ben naar waar mijn andere zus uithangt (joehoeee, waar ben je? Met de caravan op pad?)
- ik benieuwd ben of mijn auto regelmatig door Hilversum en omgeving rijdt...
- het hier nu half 9 is en ik ga kijken of ik via internet tv kan kijken

Grtz Hetty

  • 22 September 2012 - 15:49

    Wilma :

    He Het,

    Boven verwachting, alweer een teken van leven van je! Kan er nog wel een paar voor je bedenken in de categorie ‘wist je dat’ na onze skype sessie (soort of) van gisteren...

    Eerste reactie op dit verslag heb je in ieder geval. Misschien moet je mensen via facebook (of doe je daar nog steeds niet aan ;-)) oproepen om je verjaardag te vieren in Kuala Lumpur, loopt vast storm! Is hier in Haren uitgetest door een meisje van 16 jaar. Opkomst gisteravond van duizenden mensen… Is niet helemaal goed afgelopen, maar, geen gebrek aan aandacht meer.

    Volgend jaar ga je maar mooi weer mee naar de Battumse kermis! Dit weekend zullen we er een paar op en voor je drinken.

    Veel plezier met Thao en de groetjes daar, ook van Frank, Stephan en Ruben!

    Wilma

  • 22 September 2012 - 16:19

    Ans:

    hoi Hetty,

    ik hier ook nog leef
    ik hier ook heel druk ben met van alles en nog wat
    ik het heel leuk vind om jouw verslagen te lezen
    ik veel dingen lees die ik ook hoorde van mijn dochter
    ik jouw heel veel plezier wens en geniet van de tijd daar
    het hier om 20.00 uur ook al donker is.

    heel veel lieve groetjes Ans

  • 22 September 2012 - 20:39

    Henrie En Willeke :

    Zo zo alweer een bericht als je alles zo leest lijkt het net of je er al een hele tijd bent.
    We gaan hem zo aantrappen ja de Kermis bedoelen we dan. By the way we willen best slachtoffer zijn voor de klim als je ons even een ticket stuurt ;-). Als je nog tijd over hebt kijk je dan nog even voor Iwan voor een hostel in Kl. Hij vetrekt begin November. Nou we zullen er inderdaad een paar voor je gaan drinken groetjes en dikke kuss voor jullie :-*

  • 30 September 2012 - 23:33

    Michael En Monique:

    Hey old wief...haha...ja vandaag heb je erweer een jaartje bijgekregen. Hieperdepiep Hoeraaaaa!!!! Ben er net door Mike achtergekomen dat je op reisverslag moet klikken om wat te lezen...blond he ;) Maar super om te lezen dat alles zo lekker gaat met je, vooral het iedere dag schrobben van je voetzolen in een lullig waterstraaltje is uniek :). Hier in Nederland begint het echt een beetje herfst te worden, vroeg donker en de verwarming kan ook alweer 'n graadje hoger. Hoewel...vandaag op je verjaardag was het echt een heerlijke zonnige nazomerse dag. De Bathmense kermis is ook alweer 'n week geleden, het was natuurlijk weer een topfeest met als hoogtepunt Bonnie st. Claire...haha. Voor foto's zie Facebook of site van enjoyboode. Meid we wensen je nog een supertijd toe en heel veel suc6 met je 10daagse cursus. Liefs Mike en Moon xxx

  • 03 Oktober 2012 - 15:05

    Jan En Yvonne:

    Hoi Hetty,
    Ten eerste van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag. Wat leuk om je verslag te lezen. Ik wist niet eens dat je voor zo'n lange periode naar Maleisié zou gaan. Wij wensen je dan ook heel veel plezier. Geniet ervan.
    Liefs Jan en Yvonne

  • 12 Oktober 2012 - 14:38

    Mariandel:

    Hello,
    ik heb de eerste weken regelmatig gekeken op jouw site!
    maar helaas was er weinig te lezen. Daarna ben ik het vergeten. Niet jou, maar de site....
    Zo te lezen gaat het daar goed. Ik ben wel een beetje jaloers op de 30 graden, maar als ik hier de houtkachel aan doe kom ik ook in de buurt.
    Het begint hier echt herfst te worden. En de files nemen toe. Dat is dan weer minder.
    Hier gaat alles goed. Wat doe ik allemaal:
    autorijden, werken en leren. Heel spannend!! Eigenlijk ben ik nu aan het leren, maar verzin van alles om maar niet met mijn neus in de boeken te zitten.
    Druk met FFP en met de laatste PE certificaten. Al kregen we van de week bericht dat je ze niet voor 1-1-2013 hoeft te halen. De datum is verschoven naar 1-1-2014. Dus als je nog wat mist heb je nog zat tijd om het te halen.
    Heel veel plezier en tot de volgende keer.
    Groetjes,
    Mariandel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Een aantal maanden weg uit de dagelijkse sleur en verplichtingen, de Nederlandse herfst/winter, wie wil dat niet? Ík ga het doen! Een paar maanden naar Maleisië om bij Izani te kunnen zijn, niet te hoeven werken en studeren, een cursus Engels te doen (toch een beetje studeren ;-)), meer van de wereld te zien, te relaxen, cultuur te snuiven, mezelf én andere wereldburgers (beter) te leren kennen, en vrienden & familie kennis te laten maken met dit heerlijke land!!

Actief sinds 18 April 2009
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 17187

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 21 December 2012

Sabbatical

Landen bezocht: