Terimah kasih! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hetty - WaarBenJij.nu Terimah kasih! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hetty - WaarBenJij.nu

Terimah kasih!

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

13 Oktober 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Terimah kasih, Bedankt!

Iedereen bedankt voor de reacties op mijn blog! En natuurlijk allemaal bedankt voor de felicitaties op en na mijn verjaardag; Joke en Gejo bedankt voor jullie kaart!! Hij was maar een week te laat, erg leuk om de brievenbus te openen en zo ver van huis post te ontvangen! Dus kom maar op met die kerstkaarten :-p (wel ruim van tevoren op de post doen hè?!! Want 20 december ga ik naar huis!)

Het is al weer een tijdje geleden en sommige van jullie worden wat ongeduldig, dus de hoogste tijd om weer verslag te doen van 'het leven in Maleisië'.

Hier gaat alles z'n gangetje. Inmiddels heb ik 2 keer Engelse les gehad en straks staat nr.3 op het programma. We hebben een leuke, enthousiaste lerares uit Malta en de medestudenten komen allemaal uit KL of nabije omgeving. Het grootse deel van de groep heeft een Chinese of Chinese-Maleise-mix achtergrond. Het valt mij op dat ik vergeleken met hen nog niet eens zo slecht ben in grammatica (en dat zonder talenknobbel). Daar wordt hier op school blijkbaar weinig aandacht aan besteed. Wel heeft iedereen op de lagere school, middelbare school en universiteit naast Maleis ook Engels gehad. En een aantal ook Chinees. Dat proberen ze mij tijdens de pauze (van 15 Maleise minuten, dus meestal zo'n 20-25) ook te leren ;-). Maar dat valt nog niet mee, dus ik hou het voorlopig maar bij Engels en een paar woorden Maleis. Iedereen is erg geïnteresseerd in Nederland en hoe het is om daar te leven. Één van hen is er al eens geweest en bijna iedereen associeert Nederland met Amsterdam, voetbal én red light district. Dus niet met klompen, molens en tulpen...

De afgelopen weken is Thao hier geweest en hebben we een aantal tripjes gemaakt, o.a. naar Langkawi, Penang en Melaka. Maar het duurde even voordat het zover was, want het KLM-toestel was niet helemaal in orde en na een uurtje vliegen besloot de piloot terug te keren naar Schiphol. Dus na een vertraging van 28 uur en een tussenstop in Singapore heb ik haar toch uiteindelijk kunnen ophalen van het vliegveld in Kuala Lumpur.

Op Langkawi hebben genoten van de sun set cruise inclusief BBQ. Verder heeft Dino wat highlights van het eiland laten zien en natuurlijk hebben we een beetje liggen relaxen aan het strand en bij het zwembad van Burau Bay. Ik ben zelf niet zo van het strand, al dat zand dat overal aan plakt... Dus om wat af te koelen besloot ik een duik te nemen in het zwembad. Maar net op het moment dat ik me geestelijk had voorbereid op een verfrissende duik, liet een grote varaan zich in het zwembad glijden. Nou is zo'n varaan niet gevaarlijk ofzo, maar zwemmen met een varanen lijkt toch niet op zwemmen met dolfijnen, dus ik heb 'm maar met rust gelaten en gewacht tot ie was afgekoeld en het zwembad weer verruilde voor de jungletuin.

Op Penang hebben we een aantal tempels bekeken en zijn we bij de Jetty Clan geweest, waar de Chinese vissers hun paalwoningen hebben.

In Melaka hebben we een riksjatour door de stad gemaakt. Melaka is in het verleden in handen van de Nederlanders, Portugezen en Britten geweest. Dit zie je o.a. terug in de koloniale gebouwen, de molen, het Stadhuys en Jonkerstreet. En in de Portugese wijk, aan de boulevard, kun je heerlijk vis eten dat is klaargemaakt op traditionele Portugese wijze met een mix van Aziatische kruiden en specerijen. Verder is er een overvloed aan winkeltjes in de smalle straten van Chinatown.

We zijn ook nog naar de Petronas Twin Towers geweest. Een aantal jaren geleden kon je nog een gratis bezoek brengen aan de skybridge, maar tegenwoordig betaal je RM 80 entree. Maarrr dan word je na het bezoek aan de skybridge naar de 86e verdieping gebracht om nog meer te kunnen genieten van het uitzicht over KL en omgeving. We hadden geluk met het weer, het was zonnig en helder, dus het uitzicht was schitterend.

Op m'n verjaardag heeft Izani me getrakteerd op een late night dinner (hij moest tot 23.00 uur werken...) bij The Outback, ons favoriete Australische restaurant in Bukit Bintang. En als verrassing kreeg ik een overheerlijk toetje (warme brownie met ijs, slagroom en warme chocoladesaus, mmmm) met 1 kaarsje erop, want 43 pasten er gelukkig niet op ;-).

En wat doe ik verder zoal de hele dag? Nou, alles behalve werken... Beetje wassen, poetsen, boodschappen doen, huiswerk maken, zwemmen, lezen, sporten (jaaaa, ik ben al 1 keer in de gym geweest!), naar de bios, dvd-tjes kijken, winkelen, koffie drinken bij Starbucks of The Coffee Bean, uit eten, uitzoeken waar ik nog naar toe wil de komende tijd (Vietnam, Bali, Sarawak, Japen of Australië?? Ik kan nog niet echt kiezen...). Dus best pittig zo'n sabbatical!

Groetjes en een fijn weekend!
x Hetty

  • 14 Oktober 2012 - 15:11

    Ria:

    Hoi zussie,

    Selamat siang, apa khabar? Zoals je ziet, ik ben al aan het oefenen en niet te vergeten ons Wordfeud in het engels! haha! Nog even en dan doe ik een klein stukje van je sabbatical met je mee, dat sporten van jou kan ik ook makkelijk bijhouden ;-) krijg er steeds meer zin in. Ik hoop niet dat we zo lang over de reis doen als Thao, pfff! Zij is wel in Singapore geweest....
    Voor dat je het weet sta ik met Roderick voor je neus, o ja wij komen wel 's ochtends vroeg!
    Ik moet nog even werken nu, heb weekenddienst.
    Selamat tinggal, xx Ria ook voor Izani.

  • 14 Oktober 2012 - 19:06

    Henrie En Willeke :

    Wat leuk om al die herkenbare dingen weer te lezen Melaka met inderdaad heerlijke Portugese restaurantjes,Twin Towers, burau bay, the Outback Hmmmm enz. Herkenbare foto's van het vissersdorp erg leuk om te lezen, we herinneren het ons nog zo weer. Maar wat gaat het hard zeg voordat je het weet ben je al weer terug dus geniet er nog maar heerlijk van. Fijne tijd nog ook met je zus en tot horens groetjes xxx Henrie en Willeke

  • 15 Oktober 2012 - 19:13

    Niels:

    Hey,

    Wat een verhalen allemaal. Echt gaaf!!!! Appartement ziet er ook top uit, ik verwacht natuurlijk wel dat je nog wat meer in de sportschool te vinden bent haha. Ik ben alweer 1,5 week aan t werk, viel wel weer ff tegen hoor!!
    Ik zie al wel dat je tussen allemaal hele vervelende bestemmingen zit te twijfelen. haha
    Geniet er nog maar flink van.

    Gr

  • 26 Oktober 2012 - 19:05

    Mike & Moon:

    Hey Hetty,

    Top om te lezen dat het zo goed met je gaat!!!
    Geniet maar lekker van alles en ook zeker van het zonnetje.
    Hier is voor vannacht natte sneeuw voorspelt hoorde ik....
    Voor je het weet is het weer 20 december en kun je de snowboots weer aan.

    Liefs Mike&Moon X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Een aantal maanden weg uit de dagelijkse sleur en verplichtingen, de Nederlandse herfst/winter, wie wil dat niet? Ík ga het doen! Een paar maanden naar Maleisië om bij Izani te kunnen zijn, niet te hoeven werken en studeren, een cursus Engels te doen (toch een beetje studeren ;-)), meer van de wereld te zien, te relaxen, cultuur te snuiven, mezelf én andere wereldburgers (beter) te leren kennen, en vrienden & familie kennis te laten maken met dit heerlijke land!!

Actief sinds 18 April 2009
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 17186

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 21 December 2012

Sabbatical

Landen bezocht: