Tiger Woods en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hetty - WaarBenJij.nu Tiger Woods en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hetty - WaarBenJij.nu

Tiger Woods en Singapore

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

31 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

Afgelopen zondag zijn we naar het golftoernooi op Mines, even buiten KL, geweest. We waren er al vroeg en zijn af en toe met de flight van Tiger Woods mee gelopen. En we waren niet de enige ;-). Telkens als hij naar de volgende hole liep ontstond er een soort 'Tiger-wave', honderden supporters/fans die een glimp van hem wilden opvangen door met hem op te lopen langs de baan. Hij is enorm populair hier! Wel een beetje sneu voor de andere spelers... Maar hoe populair hij ook is, hij heeft weer niet gewonnen, hij is vierde geworden in Maleisië. Maar aan de support van zijn Aziatische fans heeft het in ieder geval niet gelegen :-).

Helaas was het verboden om te filmen en fotograferen, dus ik heb geen bewijs dat ik Tiger bijna kon aanraken toen hij langs ons heen liep. Wel een vage foto op m'n telefoon op de green van hole 1, maar dat zou elke willekeurige donkere golfer kunnen zijn met een zwarte broek en rood poloshirt! Maar we hebben hem echt van heel dichtbij gezien en Izani was zo blij als een kind!

Uiteraard is er bij de golfbaan ook een shoppingmall (waar is geen shoppingmall in Maleisië!!) en daar hebben we na het toernooi ff geluncht. Daarna terug naar Bukit Bintang en na een verfrissende douche heeerlijk op de bank gehangen. Vermoeiend hoor, zo'n dag op de golfbaan en als een idioot achter Tiger aanrennen terwijl het 35 graden is en een luchtvochtigheid van zo'n 85%, pffff.

Gisteren ben ik met de express bus naar Singapore gegaan, ben wel beetje klaar met KL... Elke dag dezelfde malls en foodcourts gaat toch op den duur vervelen ;-). Na een relaxte rit van zo'n 5 uur kwamen we bij de grens. En hopla, daar was een stempel voor 'exit Malaysia' en even verderop één voor 'welcome to Singapore'. Toch wel een fijn idee dat ik morgen weer een visum/stempel krijg als ik terug ga, om tot 20 december in Maleisië te kunnen blijven. Want het toeristenvisum dat je standaard krijgt als je Maleisië binnen gaat, is 90 dagen geldig.

Gistermiddag na aankomst bij de busterminal bij Harbour Front eerst maar weer even een foodcourt bezocht voor een lekkere Vietnamese lunch. Want ja hoor, hier is het niet anders dan in Maleisië: shoppingmall, shoppingmall, shoppingmall en nog veel meer shoppingmalls inclusief foodcourts. Oh ja, eerst natuurlijk een ATM geplunderd, want ik had geen Singapore dollars. Ik had me eigenlijk niet zo goed voorbereid, dus geen echt idee van de wisselkoers, maar dacht met S$ 500 kom ik een heel eind. En dat klopt... Het is hier wel duurder dan in Maleisië, dus wel even wennen weer.

Gisteravond heb ik direct de populaire night safari via het hotel geboekt. Leuk hoor, in het donker met een 'tram' door de dierentuin en daarna nog lopend langs wilde en vreemde dieren zoals tijgers, vleermuizen, luipaarden, slangen en vliegende eekhoorns (die geen zin hadden om te vliegen en dus rustig in de boom lagen te staren naar de voorbij trekkende toeristen).

Vanmorgen heb ik een Singapore Pass gekocht, hiermee kan ik 24 uur met verschillende 'hop on hop off'-bussen mee door de stad, inclusief river cruise en de Singapore Flyer. Helaas was na 1 route de batterij van m'n camera leeg, dus nu even in het hotel om een verslagje tot zover te maken... Singapore is toch wel heel anders dan Maleisië. Hier vind je echt geen rommel op straat, alles is hier bijna klinisch schoon. Zelfs in Little India en Chinatown is het supernetjes en georganiseerd. Het openbaar vervoer is super, erg goed aangegeven, goedkoop en ook weer heeeeel schoon. Omdat de wegen erg druk zijn is het handig om gebruik te maken van de ondergrondse passages. Die gaan van shoppingmall naar station en vervolgens weer naar één of meerdere shoppingmalls. Wel lastig als je niet zo'n goed richtingsgevoel hebt (zoals ik...) en dan weer ergens boven de grond komt waar je het niet verwacht. Maar met een plattegrond op zak, komt het toch telkens weer goed!

Zo, dat was het weer even voor nu. Ik ga kijken of de batterij is opgeladen, zodat ik weer verder kan op ontdekkingstocht door Singapore. Foto's komen later....

Lfs, Hetty

• 31 Oktober 2012 - 21:00

Wim Hendriks :

Hei Hetty,

Het gaat volgens mij errug goed met je. Leuk om alle verhalen te lezen.
    Morgen alweer 1 november dus nog exact 2 maanden te chillen. Geniet ervan.

Groeten uit het altijd gezellige maar killecelst

Wim

Hetty

Een aantal maanden weg uit de dagelijkse sleur en verplichtingen, de Nederlandse herfst/winter, wie wil dat niet? Ík ga het doen! Een paar maanden naar Maleisië om bij Izani te kunnen zijn, niet te hoeven werken en studeren, een cursus Engels te doen (toch een beetje studeren ;-)), meer van de wereld te zien, te relaxen, cultuur te snuiven, mezelf én andere wereldburgers (beter) te leren kennen, en vrienden & familie kennis te laten maken met dit heerlijke land!!

Actief sinds 18 April 2009